Inauguració de les obres de reforma del Centre Moral

Última revisió 05-10-2020 11:23
05/10/2020

El passat dissabte 26 de setembre va tenir lloc la inauguració de les obres de reforma del Centre Moral, que s’havia de fer el març passat, en el marc de la Festa de Sant Josep, però es va haver d’ajornar a causa de la COVID-19.

L’acte va comptar amb la presència de la consellera de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Hble. Sra. Àngels Ponsa, i la Sra. Annabel Moreno, diputada i alcaldessa d’Arenys de Mar, que van signar el Llibre d’Honor de l’Ajuntament abans de començar l’acte.

La inauguració va començar a les 8 del vespre amb el ball d’homenatge de l’Esbart Dansaire i seguidament hi va haver els parlaments del Sr. Esteve Torrent, president del Centre; el Sr. Pep Morella, president de la Federació d’Ateneus; el Sr. Josep Sànchez, Il·lm. alcalde d’Arenys de Munt, i la Sra. Àngels Ponsa, Hble. consellera de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

La projecció del reportatge ens va permetre conèixer el procés de les obres vist des de dins i la visita posterior a les sales Daniel Paituví, Riera i Corrioles ens va refermar en la necessitat d’haver fet aquesta primera fase de reforma de l’edifici del Centre Moral.

Des de l’Ajuntament estem particularment satisfets d’haver col·laborat intensament en fer possible aquesta reforma, que ha permès l’accessibilitat de l’edifici. Ja en el mandat passat, l’Ajuntament va aconseguir 200.000 € a través de la línia de suport 5 d’edificis singulars i elements patrimonials de la Generalitat, i els va destinar íntegrament al Centre Moral. A més, l’Ajuntament va contribuir amb 40.000 € més per a les obres i no va dubtar a cedir tots els equipaments de què disposava, per acollir la nombrosa activitat que porta a terme el Centre Moral durant tots els mesos que van durar les obres de reforma.

El Centre Moral és l’entitat amb més socis d’Arenys de Munt i té un gran impacte social, cultural i tradicional en el poble; aquests fets ens refermen en la voluntat de continuar col·laborant estretament amb l’entitat i ajudar-la anualment amb subvencions econòmiques per tirar endavant les nombroses activitats, com ara la cavalcada de Reis, el pessebre, les sardanes, etc., de les quals tots els vilatans poden gaudir.