8 de març, Dia Internacional de les Dones

Última revisió 24-02-2021 12:16
24/02/2021

El proper 8 de març és el Dia Internacional de les Dones. Per celebrar i reivindicar aquesta diada, hi ha programades diverses activitats i accions al llarg de la setmana.

El dia 8 de març es publicarà el vídeo col·laboratiu elaborat amb diverses noies i dones del poble per a la lectura del manifest institucional del 8 de març. Aquest vídeo es penjarà al web i a les xarxes socials municipals.

El mateix 8 de març es penjarà al balcó de l’Ajuntament una pancarta reivindicativa sota el lema “Dones, ara és el nostre moment”.

Donaviva organitza el taller “L’acció de la paraula”, a càrrec de Gemma Julià, on a partir de poesia i textos narratius breus es podrà descobrir com donar vida a la paraula. Aquesta activitat es portarà a terme el 8 de març de 10 a 12 h en format virtual. Per a més informació i inscripcions, cal contactar amb els telèfons 639 977 418 / 654 881 711 o enviar un correu electrònic a donaviva_arenysdemunt@hotmail.com.

El 9 de març es realitzaran les marxes exploratòries en perspectiva de gènere pel poble, que són una eina per descriure i analitzar col·lectivament l’espai urbà i serveixen per diagnosticar i fer propostes de millora des de l’experiència viscuda i la mirada femenina. Els sis principis que es treballaran durant les marxes són els següents: entorn senyalitzat, entorn visible, entorn vital, entorn equipat i entorn comunitari. Es farà una sessió introductòria en línia el dia 4 de març a les 6 de tarda i una sessió també en línia de tancament per comentar l’informe final sobre aspectes detectats durant les marxes. Per poder participar a l’activitat, cal inscripció prèvia enviant un correu electrònic a igenere@ademunt.cat o trucant al 646 083 707. Les inscripcions són limitades.