A partir del 13 de juny, els dissabtes no es recolliran les bosses d'escombraries amb residus reciclables

Última revisió 25-06-2020 20:25
05/06/2020

Aquest any hem reduït el rebuig del 58% al 38%. Ara, però cal fer un pas més per millorar. Per aquest motiu, els dissabtes a partir del 13 de juny no es recolliran les bosses d’escombraries on es detecti que hi ha residus reciclables.

Aquest procés es farà progressivament; començarà el 13 de juny i es completarà el 25 de juliol. Al full informatiu que properament es passarà a tots els habitatges del municipi trobareu la informació detallada sobre les dates i les zones on s’anirà implementant.

L’empresa que gestiona la recollida selectiva no recollirà les bosses que no siguin rebuig i quedaran a la via pública fins que el veí responsable de dipositar-les les retiri. Els veïns que hagin deixat aquesta bossa l’hauran de recollir i reciclar. No separar els residus a casa i treure la bossa amb residus barrejats sense classificar té una sanció mínima de 350 euros.

El rebuig no es pot reciclar ni reutilitzar, i acabarà tractant-se a la planta de residus per ser incinerat; per això no podem llençar coses que poden ser reciclables, ja que, si no, estem encarint el preu que paguem per la recollida d’escombraries. És responsabilitat de tots. Els dissabtes no es poden llençar residus reciclables, com matèria orgànica, matèria vegetal, paper, cartró, envasos, plàstics o vidre.

El rebuig comprèn el següent: bolquers, compreses i tampons, bastonets de les orelles, mascaretes, guants, corones de lactància, tovalloletes humides, tiretes, preservatius, maquinetes d’afaitar, raspalls de dents, fil dental, llimes, pols d’escombrar, bosses d’aspiradora, excrements d’animals, burilles i cendres de cigarretes, cendra de llar de foc o estufa.

Us recordem que podeu utilitzar la deixalleria de dilluns a diumenge per portar tots aquells residus que no es poden reciclar en el porta a porta.

Us agrairem, com a vilatans del nostre poble, que feu pedagogia a tots aquells veïns i veïnes que no realitzin correctament la recollida selectiva per mantenir un Arenys de Munt net i sostenible amb el nostre entorn natural.

Per a qualsevol dubte o suggeriment, o si necessiteu l’imant amb el calendari de recollida porta a porta o un cubell per a la matèria orgànica, us podeu dirigir a l’OAV (Oficina d’Atenció a la Vila) de l’Ajuntament, al telèfon 937937980 o per correu electrònic a oav@ademunt.cat.

Cartell Recollida de rebuig els dissabtes

Fitxer: Cartell_Recollida_de_rebuig_els_dissabtes.pdf

Format: Acrobat-PDF