Dades d'atur de novembre de 2021: l'atur segueix baixant el penúltim mes de l'any

Última revisió 03-12-2021 12:55
03/12/2021

El mes de novembre ha finalitzat amb 362 persones aturades registrades a l’Oficina de Treball de Catalunya, és a dir 18 menys que a l’octubre. Les xifres d’atur han baixat per vuitè mes consecutiu. Es tracta de la xifra més baixa des del juny de 2019.

Quadre 1: Variació mensual de l’atur des del 2014:

Dades d'atur desembre 2021

Gràfic 1: Evolució de l’atur al municipi en els darrers 12 mesos:

Dades d'atur desembre 2021

Observant el gràfic 1, d’evolució de l’atur en els darrers 12 mesos, veiem que el nombre de persones aturades aquest mes també representa la xifra més baixa del darrer any, com està passant des del febrer.

La recuperació de tots els paràmetres del mercat de treball al municipi ens permet dir que el mercat de treball d’Arenys de Munt ha superat la incidència negativa de la pandèmia:
• Descens de les persones aturades.
• Augment de les persones ocupades amb una taxa d’ocupació que a l’octubre era un 3% superior respecte a la taxa d’ocupació de l’octubre de 2020.
• Augment de les contractacions realitzades per les empreses ubicades al municipi.
• I el fet que ja no hi ha cap empresa en ERTO.

Atur a Arenys de Munt i els altres àmbits de referència

L’atur ha baixat en tots els àmbits de referència que acostumem a analitzar.

Al Maresme, l’atur baixa a 20 dels 30 municipis i es manté en un; puja només a 9.

A Catalunya, la xifra de persones aturades és la més baixa des del juliol de 2019; la mitjana catalana, a causa bàsicament de l’intens descens en les demarcacions de Barcelona i Lleida, a Girona ha baixat lleugerament i a Tarragona ha pujat un tímid 0,03%.

A tots els àmbits la variació interanual de l’atur ens dona valors negatius; arreu hi ha menys aturats que al novembre de 2020. A Arenys de Munt hi ha un 35% menys de persones aturades. A Catalunya baixa de manera menys acusada que al municipi (24%).

Quadre 2: Aturats del mes, comparativa territorial i evolució:

Dades d'atur desembre 2021

Cal recordar que a les dades d’atur no hi ha incloses les persones afectades per expedients de regulació temporal d’ocupació, per no estar considerades dins la classificació d’atur registrat.

Font de les dades:
Observatori del Treball i Model Productiu. Departament de Treball, Afers Socials i Famílies. Generalitat de Catalunya:
• Nota d’atur registrat. Novembre 2021. Data d’actualització: 2/12/2021.
• Atur per comarques i municipis. Dades de novembre 2021. Data d'actualització: 2/12/2021.