Arenys de Munt ha aconseguit prop de 884.000 euros per a l'obra de la Riera

Última revisió 21-02-2022 12:45
18/02/2022

Concretament, el nostre municipi rebrà uns 634.000 € de la Diputació de Barcelona i 250.000 € del PUOSC, el Pla Únic d’Obres i Serveis de Catalunya que concedeix la Generalitat.

La primera subvenció, la més quantiosa, prové del Pla General d’Inversions de la Diputació de Barcelona, dotat amb 260 milions d’euros. El PGI és un dels tres instruments de cooperació del Pla Xarxa de Governs Locals 2020-2023 i, en particular, és l’instrument que articula preferentment el finançament inversor destinat tant a manteniment i reposició d’inversions com a nova inversió. L’Ajuntament d’Arenys de Munt va demanar subvenció dins la línia de suport 1, per a “projectes sostenibles”, que articula el 80% de la dotació i es pot destinar al finançament de fins a tres projectes d’inversió o manteniment sostenible proposats per l’ens destinatari. Arenys de Munt va demanar 633.953,88 € i la Diputació ha concedit tot el que s’havia demanat. En aquest cas, la subvenció es concedia a partir de cinquanta punts i el projecte d’Arenys de Munt en va obtenir 90.

La segona subvenció rebuda es va concedir ja fa uns mesos i és de 250.000 €. Prové del Pla Únic d’Obres i Serveis de Catalunya per al període 2020-2024. El projecte “Urbanització superficial de la Riera, tram 4: rambla de la Riera i Penya 1ª fase” va obtenir pràcticament trenta-dos punts; és el projecte més ben puntuat de tot el Maresme. La regidora d’Urbanisme, M. Àngels Gros Argelés, ha felicitat l’equip humà de Serveis Tècnics per la feina feta i per haver aconseguit tan bones valoracions del projecte.

Aquestes subvencions són molt importants i molt positives per al municipi, però encara no cobreixen totalment el cost de l’obra. La Riera es paga amb aquestes dues subvencions, el 50% de la calçada es paga amb contribucions especials dels veïns i la resta amb recursos propis del pressupost municipal de l’Ajuntament.