Dades d'atur de juny de 2022: lleuger descens del nombre de persones aturades

Última revisió 05-07-2022 10:29
05/07/2022

Respecte del mes passat, l’atur registrat ha baixat 3 persones. Aquest juny hi ha 359 residents a Arenys de Munt inscrits al SOC (quadre 1).

Quadre 1: Variació mensual del nombre de persones aturades des del 2014
Dades d'atur juny 2022

Al quadre 1 es reflecteix que els mesos de juny l’atur al municipi tendeix a la baixa, a excepció del terrible 2020 i petites pujades els anys 2016 i 2018.

Amb el lleuger descens d’aquest mes, continua la tendència que va produir-se el mes passat que trencava la dinàmica dels quatre primers mesos de l’any, que era menys positiva.

Si observem el gràfic 1, on apareix representat el nombre absolut de persones aturades els successius mesos de juny des de l’any 2005, ens indica que tenim pràcticament la mateixa xifra que l’any 2019 (l’any anterior a la pandèmia) i el 2008 (l’any anterior a la crisi produïda per la bombolla immobiliària).

Gràfic 1: L’atur al municipi el mesos de juny
Dades d'atur juny 2022

Respecte del juny de 2021 hi ha 82 persones aturades menys i les dades d’atur son les més baixes dels darrers 12 mesos. Aquestes dades ens parlen d’una bona situació del mercat de treball, si més no pel que fa a les persones que busquen feina (gràfic 2). El descens de les xifres d’atur respecte al mes de juny i la variació interanual són més moderades que les que veiem el passat mes de maig, que van ser extraordinàriament positives.

Gràfic 2: Evolució de l’atur al municipi en els darrers 12 mesos
Dades d'atur juny 2022

Atur a Arenys de Munt i els altres territoris de referència

Quadre 2: Aturats de juny, comparativa territorial i evolució
Dades d'atur juny 2022

Catalunya tanca el mes amb la xifra més baixa en un mes de juny des de 2008. Ara bé, enguany el descens ha estat més moderat que els registrats el juny dels anys previs a la crisi sanitària.

Per sectors d’activitat, l’agricultura registra el descens més intens, seguida pels serveis, la indústria i la construcció. El conjunt de persones sense ocupació anterior és el grup que registra menys descens.

Territorialment, Girona destaca pel descens superior a la resta de demarcacions. A continuació es troben Lleida, Tarragona i finalment Barcelona.

Pel que fa al Maresme, veiem que l’atur ha baixat respecte del mes d’abril i respecte del maig del 2021, seguint la mateixa dinàmica que la resta d’àmbits territorials.

A la comarca l’atur ha pujat només a 4 dels 30 municipis, s’ha mantingut a 1 i ha baixat a la resta. El municipi amb una davallada més important és de nou Mataró, seguit per Pineda de Mar. El tercer municipi amb el descens més important és Calella, i el quart Tordera. A tots els municipis el nombre d’aturats ha baixat respecte de fa dotze mesos.

Cal recordar que a les dades d’atur no hi ha incloses les persones afectades per expedients de regulació temporal d’ocupació, per no estar considerades dins la classificació d’atur registrat.

Font de les dades:
Observatori del Treball i Model Productiu. Generalitat de Catalunya:
• Nota d’atur registrat, juny 2022. Data d’actualització: 4/7/2022
• Atur per comarques i municipis. Dades de juny 2022. Data d'actualització: 4/7/2022