Dades d'atur d'octubre de 2021: important descens de l'atur

Última revisió 04-11-2021 13:00
04/11/2021

El mes d’octubre ha finalitzat amb 380 persones aturades registrades a l’Oficina de Treball de Catalunya, el qual representa 26 persones aturades menys que al setembre.

Ens trobem amb un octubre diferent al que acostumem a tenir, on normalment l’atur registrat augmenta, com es pot observar al quadre 1. Novament, aquest mes es recupera el bon ritme de sortida de persones dels registres d’atur que ja hi va haver els mesos de març i juny.

Quadre 1: Variació mensual de l’atur des del 2014:

Dades d'atur octubre 2021

Gràfic 1: Evolució de l’atur al municipi en els darrers 12 mesos:

Observant el gràfic 1, d’evolució de l’atur en els darrers 12 mesos, veiem que el nombre de persones aturades aquest mes representa de nou la xifra més baixa del darrer any, com està passant cada mes des del febrer.

Atur a Arenys de Munt i els altres àmbits de referència

Tot i que al municipi l’atur registrat baixa de manera important (-26), a Catalunya baixa només un 0,1% respecte del mes de setembre.

Per fer-nos-en una idea, en termes absoluts, al mes de setembre a Catalunya va disminuir el nombre de persones aturades respecte de l’agost en 12.658 persones i a l’octubre respecte al setembre només en 510 persones.

Amb aquestes xifres s’evidencia com han influït a l’atur la finalització de la campanya agrària, la temporada turística i l’entrada al mercat de treball del col·lectiu de persones sense ocupació anterior (bàsicament joves que finalitzen els estudis i s’incorporen a la recerca d’ocupació).

Per províncies, l’atur augmenta a totes excepte a Barcelona, on disminueix en 2.494 persones.

A la comarca, l’atur puja 13 persones respecte del mes de setembre; dels 30 municipis del Maresme, l’atur puja a 14 i es manté igual en un; en canvi, al mes de setembre pujava a 7, i a l’agost només pujava a 3. Podem veure, doncs, que a la comarca també es fa evident la repercussió de les finalitzacions de les temporades turística i agrícola.

L’augment del nombre de persones és important, especialment als municipis de Pineda de Mar, Malgrat de Mar i Calella.

Per altra banda, la variació interanual de les dades d’atur en tots els àmbits i municipis de la comarca és bona, ja que en tots els casos hi ha menys aturats que fa 12 mesos.

Quadre 2: Aturats del mes, comparativa territorial i evolució:

Dades d'atur octubre 2021

Cal recordar que a les dades d’atur no hi ha incloses les persones afectades per expedients de regulació temporal d’ocupació, per no ser considerades dins la classificació d’atur registrat.

Font de les dades:
Observatori del Treball i Model Productiu. Departament de Treball, Afers Socials i Famílies. Generalitat de Catalunya:
• Nota d’atur registrat. Octubre 2021. Data d’actualització: 3/11/2021.
• Atur per comarques i municipis. Dades d’octubre 2021. Data d'actualització: 3/11/2021.