El projecte Radars en xifres

Última revisió 25-02-2022 10:57
25/02/2022

El projecte Radars, impulsat per l’Ajuntament d’Arenys de Munt, porta des de l’any 2016 posant el focus en la prevenció i detecció de la solitud no volguda de la gent gran. L’equip de voluntariat de Radars, format per veïns i veïnes de la vila juntament amb altres agents socials, serveis i comerços del poble, s’esforça diàriament per conscienciar el conjunt de la població “radar”, posant la seva mirada sensible i respectuosa perquè la gent gran pugui romandre al seu domicili amb la col·laboració desinteressada del seu entorn.

Al llarg de l’any 2021, des del projecte Radars es van realitzar més de 1.500 trucades de seguiment per atendre a un total de 65 persones majors de 70 anys, a través de les quals es van detectar 23 possibles casos de risc i finalment es van poder derivar 17 d’aquests casos a Serveis Socials per atendre’ls des d’allà i poder donar resposta a la situació d’alerta detectada.

La xarxa Radars ha comptat amb un total de 59 membres, entre els quals es troben farmàcies, comerços, entitats i serveis del municipi que participen activament posant-se les “ulleres” de la detecció per tal de fer un poble més humà, més segur i més solidari amb les persones més grans d’Arenys de Munt.

Per a aquest any 2022, es preveu poder reiniciar les activitats amb certa normalitat i incidir en la col·laboració i participació comunitària, per tal d’arribar a un major número de gent gran atesa.

Podeu veure un resum de l’any 2021 en xifres.

Si voleu formar part de la Xarxa Radars, ja sigui formant part de l’equip de voluntariat o adherint el vostre comerç a la xarxa de comerços, podeu trucar al 937937710 o enviar un correu a radars@arenysdemunt.cat