Maria Ballester i Jiménez és la nova gerent de GUSAM

Última revisió 03-03-2022 14:10
03/03/2022

Seleccionada d’entre 36 aspirants en un procés amb diverses proves, agafa el relleu a Dani Esteban en la gerència de l’empresa pública de l’Ajuntament.

El passat 16 de desembre de 2021 es va obrir la convocatòria pública per a la provisió de la gerència de GUSAM, S.A. (Gestió Urbanística i Serveis d’Arenys de Munt). Fins al 15 de gener d’enguany s’hi han presentat 36 candidatures, que han passat quatre fases: acreditació de mèrits, entrevistes i prova psicotècnica. Com a resultat d’un procés que ha durat gairebé dos mesos, el Consell d’Administració del 28 de febrer va aprovar per unanimitat el seu nomenament.

Maria Ballester i Jiménez ha estat el perfil escollit d’entre els tres finalistes per la seva llarga trajectòria professional en la gestió pública i l’avaluació psicotècnica, que va reconèixer les seves aptituds com les més idònies per adaptar-se a l’organització i a les necessitats de direcció de GUSAM. Ballester, filòsofa experta en ètica de la ciència i la tècnica i filosofia política, de 48 anys i veïna d’Arenys de Munt, ha estat més de tretze anys a l’entitat pública empresarial Mataró Audiovisual (abans Consorci Digital Mataró-Maresme) com a cap d’administració i també fent les funcions de gerència en diversos períodes. Anteriorment, durant quatre anys, va ser tècnica superior al Servei de Societat del Coneixement de la Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació de la Generalitat de Catalunya.

Durant la legislatura 2015-2019 va ser regidora per la CUP, formant part del govern durant l’any 2016 com a regidora de Municipalitzacions, Transparència i Noves Tecnologies, i recentment havia seguit com a consellera de GUSAM.

En els darrers tres anys Dani Esteban ha estat realitzant les funcions de la gerència de manera provisional fins a cobrir la plaça definitiva. El Consell d’Administració de GUSAM també ha estat unànime agraint a Dani Esteban la seva la dedicació i implicació. Actualment, l’equip de GUSAM es prepara per a una nova etapa de creixement i per assumir nous reptes.