Ordenança reguladora de la instal·lació d'estacions de recàrrega de vehicles elèctrics a la via pública

Última revisió 28-06-2022 14:04
28/06/2022

Un dels reptes prioritaris a què cal fer front a les ciutats modernes és el de la mobilitat urbana sostenible: cal que els ciutadans respirin un aire més net, que hi hagi menys soroll als nostres carrers i més zones verdes per gaudir. Cal ser conscients que les emissions associades als vehicles de combustió afecten negativament la qualitat de l'aire, agreugen i acceleren el canvi climàtic i minven la qualitat de vida en general de les persones.

Tot això té, a més, un impacte molt significatiu en la qualitat de vida de les ciutats, fet que porta necessàriament a incentivar més intensament la implantació de sistemes de mobilitat més sostenibles a través dels quals es puguin reduir dràsticament les emissions de CO2 i els gasos d’efecte hivernacle. En la mesura que es poden proveir transports amb energies netes, els vehicles elèctrics poden jugar un paper important contra el canvi climàtic.

Amb l’Ordenança reguladora de la instal·lació d’estacions de recàrrega de vehicles elèctrics a la via pública, l’Ajuntament d’Arenys de Munt pretén establir un compromís estratègic per planificar actuacions útils i amb un impacte social positiu per garantir una millora de la qualitat de vida dels ciutadans i fomentar l’ús de vehicles elèctrics, regulant el règim de concessió d'autoritzacions per a la instal·lació de punts de recàrrega dedicats exclusivament a la recàrrega de vehicles de motor elèctric.

Aquesta ordenança ha estat redactada pels Serveis Jurídics i la Policia Local i s’exposa al públic al tauler electrònic municipal per tal que qui ho consideri oportú pugui formular suggeriments o al·legacions fins al dia 18 de juliol de 2022 (inclòs), en compliment del que determina la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.