Població ocupada, setembre de 2021

Última revisió 29-10-2021 09:58
29/10/2021

El Servei Local d’Ocupació ha elaborat un informe de persones ocupades complementari al de les dades mensuals de persones aturades, tenint en compte persones treballadores per compte aliè i autònomes.

L’informe ens dona les següents dades:

• Al setembre treballen 4.700 persones residents a Arenys de Munt, o sigui el 64% de la població en edat laboral (6.271 persones).
  • La taxa d’ocupació actual és del 64%, un +3% respecte a fa 12 mesos.
  • Respecte al setembre de l’any passat, les persones treballadores han pujat en 113 (+2,9%).

Gràfic 1: Evolució de la població ocupada d’Arenys de Munt en el darrer any

Població ocupada, setembre 2021

Hi ha 207 homes ocupats més que dones. La diferència s’ha escurçat respecte de l’any passat, en què hi havia 276 homes més que dones treballant.

Al setembre, respecte de l’agost, l’ocupació ha pujat més entre les dones (+23) que entre els homes (+6). També respecte de fa un any ha pujat més l’ocupació entre les dones: hi ha +66 dones i +47 homes que treballen.

Per altra banda, al setembre les empreses ubicades a Arenys de Munt han realitzat 406 contractes, dels quals 244 s’han signat amb dones i 162 amb homes.

Gràfic 2: Evolució de la població ocupada d’Arenys de Munt segons el sexe en el darrer any

Gràfic 3: Ocupació per sexe

Població ocupada, setembre 2021

Del total de persones que estan treballant, el 53% són homes i el 47% són dones.

La taxa d’ocupació és major entre la població masculina (66,3%) que entre la població femenina (61,4%).

Una major taxa d’ocupació masculina juntament amb una major taxa d’atur femenina ens estan parlant d’una escletxa de gènere al mercat de treball del municipi, tot i que les diferències s’han anat escurçant en els darrers mesos.

Segons el tram d’edat de la població, la taxa d’ocupació és diferent: els menors de 30 anys i la població entre els 55 i els 64 anys tenen una taxa d’ocupació per sota de la mitjana del municipi, especialment en el cas dels més joves, en què la taxa d’ocupació està 25 punts percentuals per sota de la mitjana i 37 punts per sota del tram que presenta una taxa més alta.

Quadre 1: Població ocupada per trams d’edat

Població ocupada, setembre 2021

Respecte del setembre de 2020, tots els trams de la piràmide de població en edat laboral milloren la taxa d’ocupació excepte la població de 45 a 54 anys, que han sofert un descens; tot i que és mínim, continua sent el tram d’edat amb una taxa més alta.

Si bé una part de la població menor de 30 anys no treballa perquè està dins el sistema educatiu, té moltes dificultats d’accés al mercat de treball.

Tot i la problemàtica entre els joves, en termes interanuals ha pujat la seva taxa d’ocupació un 5,07%.

Fonts:

- Impacte de la COVID-19: persones ocupades i llocs de treball ocupats segons residència padronal. Mesos de setembre de 2020 a setembre de 2021.

Observatori de Desenvolupament Local del Maresme

- Padró municipal d’habitants. Sexe i edat. Consulta el 18 d’octubre de 2021.

Ajuntament d’Arenys de Munt

- Consulta interactiva de les dades d’atur registrat i demandes d'ocupació. Consulta el 18 de novembre de 2021.

Observatori del Treball i Model Productiu. Generalitat de Catalunya