Radars treballa en xarxa pel bon tracte

Última revisió 05-08-2021 09:12
02/08/2021

Les persones grans es troben en el punt de mira de delinqüents, lladres i estafadors, que no tenen escrúpols a l’hora d’aprofitar-se de la seva vulnerabilitat. Per aquest motiu el projecte Radars vol promoure la involucració d’agents socials i la participació de la comunitat per al benestar de la gent gran que vol continuar vivint al seu domicili.

D’aquesta manera, es vol crear una xarxa perquè la gent gran es torni a vincular a la vida col·lectiva, i per això Radars funciona de manera conjunta amb entitats, veïnat, comerços o establiments del municipi que tenen una mirada sensible cap a la nostra gent més gran.

Dins d’aquest context, el passat dijous 22 de juliol va tenir lloc a la Sala Municipal una trobada per a la gent adherida al projecte Radars a càrrec de Creu Roja Maresme Centre. Aquesta jornada s’emmarca dins el projecte “Bon tracte a les persones grans: promoció del tracte adequat i protecció enfront del maltractament” de Creu Roja, que, com a part activa de l’equip de Radars, va voler oferir aquesta sessió formativa a un grup de persones usuàries del projecte. S’hi van seguir les recomanacions sanitàries per a la prevenció de la COVID-19.

La sessió, que va durar poc més d’una hora, va anar a càrrec de Natàlia Gil, treballadora social i mediadora de conflictes de Creu Roja. L’aspecte principal que s’hi va tractar va ser la detecció d’indicis que poden causar estafes, robatoris o situacions de maltractament econòmic a la gent gran. A més, es van donar a conèixer els recursos que hi ha a la vila en casos de detecció de qualsevol situació de vulneració dels drets a la gent gran. Els assistents també van poder relatar situacions viscudes personalment, la qual cosa pot ajudar els altres assistents a protegir-se perquè no es puguin repetir.

En els propers mesos es convocarà una altra sessió, ja que el projecte “Bon tracte” ofereix, entre d’altres, una gran varietat d’activitats de sensibilització a les persones grans i el seu entorn, que de ben segur seran de l’interès de la gent adherida a Radars.

Si voleu formar part del projecte Radars, podeu trucar al 649944207 o enviar un correu a radars@arenysdemunt.cat.