Tallers de prevenció de relacions abusives a l'Institut Domènec Perramon

Última revisió 31-05-2022 08:26
30/05/2022

Durant aquest trimestre s’han realitzat a l’institut del municipi tallers de prevenció de relacions abusives. Aquest projecte sorgeix de la Regidoria d’Igualtat, Dona i LGBTI, i fa anys que es realitza a l’alumnat d’ESO i batxillerat.

Enguany s’han realitzat un total de sis tallers a ESO i una obra de teatre a primer i segon de batxillerat.

A tercer d’ESO es va realitzar el taller “L’amor romàntic i la violència masclista a la parella”, en el qual es va treballar sobre l’enamorament i l’amor, els estereotips de gènere i les relacions interpersonals, els mites de l’amor romàntic, les relacions igualitàries versus les relacions violentes i les dependències emocionals.

A quart d’ESO es va realitzar el taller de “Prevenció de relacions abusives” per tal de sensibilitzar sobre la importància de la comunicació, el respecte, la igualtat, la independència i l’autoestima per desenvolupar relacions interpersonals i de parella saludables i igualitàries.

A primer i segon de batxillerat es va portar a terme un teatre fòrum de la Cooperativa Nus, És de conya. És un espectacle de teatre social per a adolescents que treballa els temes associats a la socialització del gènere, l’amor romàntic i les violències masclistes i subtils dins i fora de la parella. A la segona part de l’activitat, el públic passa a debatre les situacions que s’han posat en escena per tal de trobar solucions a les problemàtiques que han sorgit en els personatges, per transformar així la visió i detectar estereotips i micromasclismes. Podeu trobar-ne més informació en aquesta pàgina.

L’objectiu del projecte de prevenció de relacions abusives és conèixer el context social de partida basat en les desigualtats de gènere, saber identificar els diferents estereotips de gènere, saber apreciar les relacions sexuals o afectives que es basen en el creixement personal, l’enriquiment mutu i el respecte a la identitat i l’autonomia de l’altra persona i, finalment, conèixer les habilitats de comunicació que ajuden a prevenir l’adopció de rols estereotipats en les relacions afectives.