Arenys de Munt podrà disposar d'habitatge social en aquest mandat

Última revisió 25-06-2020 22:48
29/11/2019

L'Ajuntament té l'objectiu de disposar d'habitatge social en aquest mandat municipal, començant per la reforma del pis social que ja té i mirar de desencallar la construcció o adquisició d'habitatge social al municipi. És per aquest motiu que la regidora d'Habitatge, M. Àngels Gros, i l'alcalde d'Arenys de Munt, Josep Sànchez, s'han reunit amb la directora i el secretari de l'Agència d'Habitatge de la Generalitat amb l'objectiu d'acordar un calendari d'actuació.

L'any vinent començaran les obres de millora del pis social de l'Ajuntament per convertir-lo en un habitatge social. El que de moment queda pendent és l'adquisició d'una casa situada a tocar de l'edifici de la cooperativa, a causa de les restriccions econòmiques que imposa el Pla Econòmic Financer de l'Ajuntament. Tot i això, la compra es marca com una prioritat en la mesura que les circumstàncies ho permetin, amb la intenció de fer-hi habitatge cooperatiu o social.

Des de l'Ajuntament també es continuarà treballant per tal que la SAREB, la societat de gestió d'actius procedents de la reestructuració bancària, ofereixi pisos desocupats o inacabats per convertir-los en habitatge social abans que siguin ocupats il·legalment o se'n malmeti l'estat. La voluntat és adquirir-los des de l'Ajuntament i reformar-los per destinar-los a habitatge social.

En aquest mateix sentit, des del Departament d'Habitatge de la Generalitat està previst iniciar converses amb la SAREB per acordar mesures que permetin desencallar la problemàtica d'habitatge social que pateix Catalunya.