Recollida d'escombraries

Calendari de recollida de residus per a comercials

Participeu en la recollida selectiva i doneu el millor tracte a les vostres deixalles i al medi ambient.

CALENDARI DE RECOLLIDA PORTA A PORTA:

Recollida porta a porta

Horari per treure les deixalles: de 20 a 22 h.

Bolquers: a més del dissabte, cada dia hi ha recollida de bolquers amb l'adhesiu identificatiu que facilita l'Ajuntament d´Arenys de Munt.

Vidre: els envasos de vidre s'han de dur als contenidors de vidre que hi ha al carrer.

La resta de residus: la resta de residus, així com les restes de poda i l'oli usat de cuina, cal dur-los a la deixalleria.

Cada color de contenidor és per a una fracció de brossa diferent.

I recordeu que:

1. Cal treure la bossa de la matèria orgànica lligada dins del cubell.

2. Cal aixafar o plegar els envasos per reduir-ne el volum i aquests s'han de treure dins una bossa de plàstic. Es permet treure les garrafes aixafades i lligades fora de la bossa d'envasos.

3. També és important recordar que el dissabte no es poden llençar residus reciclables com ara paper i cartró, envasos, vidre o matèria orgànica.

RECOLLIDA SELECTIVA DE L'OLI USAT DE CUINA:

La recollida de l'oli de cuina usat es farà a través de la deixalleria municipal i de 4 establiments on hi ha instal·lats uns contenidors específics:
• Spar – Rambla Francesc Macià, 37
• Comerç Pi Gros – Pi Gros
• Ca la Paulina – Rambla Sant Martí, 26
• Centre d'Atenció Primària (CAP) – Av. del Remei, 37

Per què hem de reciclar també l'oli?
1 litre d'oli pot contaminar fins a 1.000 litres d'aigua.
Llençar l'oli a l'aigüera fa que la depuració de les aigües sigui molt costosa. A més, si no es fa una depuració total de l'oli, en tornar al medi, aquest contamina els rius, el mar i els aqüífers, interferint en la vida natural i degradant l'entorn. A més, també causa problemes a les canonades dels desaigües, obstruint-les i generant males olors.
El reaprofitament de l'oli de cuina usat és un projecte social que impulsa l'Ajuntament d'Arenys de Munt amb el suport del Centre Especial d'Ocupació del Maresme, que treballa amb persones amb discapacitat intel·lectual.

Com el reciclem?
Per reciclar l'oli cal separar-lo i buidar-lo en una ampolla de plàstic (recipients de VIDRE o BRICS NO). Quan estigui ple, només cal tancar-lo bé i dipositar-lo a qualsevol dels contenidors instal·lats als diversos punts de recollida.

Es posa a disposició de la ciutadania per a la recepció d’incidències o queixes atribuïbles al servei de recollida selectiva el correu selectiva@arenysdemunt.cat i el telèfon 900 402 033, de l’empresa que presta el servei de recollida selectiva.

Data i hora de la darrera actualització d'aquest contingut: 25-05-2022 14:18