El punt de càrrega elèctric per a cotxes de la Riera seguirà sent gratuït fins almenys a finals del 2020

Última revisió 25-06-2020 22:48
18/12/2019

El govern municipal fa una bona valoració del primer any de funcionament del punt de càrrega de vehicles elèctrics situat a la Riera, davant la plaça de l'Església. L'aparell ofereix energia elèctrica gratuïta als usuaris de vehicles elèctrics, però amb restriccions imposades a fi d'evitar els usos abusius per part d'alguns conductors que es produïen els primers dies de funcionament. Emmirallats amb la normativa d'altres municipis i ciutats amb el mateix servei, es va acordar limitar-ne l'ús a dues hores, cosa que correspon, depenent del tipus de vehicles, gairebé a la meitat de la càrrega total del vehicle.

Aquesta iniciativa forma part d’una sèrie de mesures que l’Ajuntament aplica amb l’objectiu de rebaixar les emissions contaminants. Però es vol anar un pas més enllà i, de cara al 2020, està previst unir-se a la Xarxa de Carregadors de l’Estat i posar a disposició dels usuaris una aplicació mòbil que permetrà reservar plaça. Aquest servei seguirà sent gratuït com a mínim fins a finals del 2020.