25 de novembre, Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència envers les Dones

Última revisió 25-11-2020 08:09
23/11/2020

El dimecres 25 de novembre és el Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones i, per commemorar-lo, l’Ajuntament ha preparat un muntatge a la plaça de l’Església en record i homenatge a les víctimes per violència de gènere durant aquest any 2020 a Catalunya.

També s’ha editat un vídeo amb la lectura del manifest institucional amb diferents persones del poble per tal de commemorar i visibilitzar aquesta data i tot el que representa. Aquest vídeo es penjarà al web de l’Ajuntament el mateix 25 de novembre.

Es convoca un minut de silenci el dimecres 25 de novembre a les 12 del migdia en record de les víctimes per violència de gènere. Es demana a la població que des dels seus llocs de treball, llars, balcons, etc., a les 12 facin un minut de silenci en record a les víctimes i seguidament un aplaudiment en homenatge a elles.

I finalment, en diversos indrets del poble (Riera, plaça de l’Església i balcó de l’Ajuntament), es farà una penjada de pancartes de rebuig a qualsevol violència per raó de gènere.

Des del Centre Moral, juntament amb Donaviva, el dissabte 28 de novembre a les 8 de la tarda a la Sala Corrioles es farà Flors vives, poesia de dones, una recitació de poemes escrits per dones, i la interpretació del monòleg Raons de vidre, escrit i dirigit per Toni Cantallops.

Aquest any, a causa de les restriccions derivades de la COVID-19, s’han hagut d’adaptar o cancel·lar diverses activitats que es feien des de fa anys en aquesta diada, com són el concurs de relats i microrelats, la lectura del manifest institucional davant de l’Ajuntament i el minut de silenci presencial i en forma d’homenatge.