Estacions elèctriques amb telecomandament i esporga d'arbrat prop de les línies, les principals actuacions d'Endesa al terme municipal d'Arenys de Munt

Última revisió 25-06-2020 22:49
30/01/2019

Per tal de fer el seguiment de les actuacions de millora del 2018, conèixer les inversions a la xarxa elèctrica previstes per al 2019, posar de manifest una vegada més la problemàtica dels talls de subministrament elèctric principalment a la part alta d’Arenys de Munt, i tractar de la possibilitat de millorar el cablejat aeri en alguns carrers, l’alcalde d’Arenys de Munt, Joan Rabasseda, i el primer tinent d’alcalde, Josep Sànchez, es van reunir el 24 de gener amb el cap de xarxa MT/BT zona Maresme i Vallès Oriental.

Més enllà dels contactes telefònics i gestions realitzades periòdicament, aquesta ha estat la segona reunió de treball amb els responsables de la companyia elèctrica per tal de tractar la problemàtica dels talls de subministrament, especialment quan hi ha condicions meteorològiques de pluja i vent. La caiguda d’arbres sobre la línia elèctrica va ser la causa del tall de subministrament del passat 18 de novembre, que va deixar sense llum la zona de Panagall, l’Eixample i Sobirans.

Aquest mes de gener Endesa ha esporgat l’arbrat de la línia elèctrica provinent de Sant Iscle de Vallalta i per al 2019 està prevista l’automatització de dues instal·lacions més a Arenys de Munt: el centre de distribució ubicat al carrer d’Enric Morera i el de davant del pavelló del Torrent d’en Terra. Aquestes actuacions se sumaran a la instal·lació dels tres telecomandaments nous en línies elèctriques que alimenten Arenys de Munt que s’han fet durant l’any 2018.

El govern municipal continua vetllant per la qualitat del subministrament elèctric i Endesa està complint amb el programa d’inversions al Maresme amb l’objectiu de millorar la qualitat del servei. Els sistemes de telecontrol en els centres de distribució, en poder-se comandar remotament permeten restablir amb rapidesa el subministrament elèctric en cas d’incidències i assegurar la continuïtat del subministrament i, per al 2019, Arenys de Munt en disposarà de dos més.