Nova campanya de compostatge domèstic

Última revisió 08-10-2024 10:18
07/10/2024

L’Ajuntament vol facilitar a la ciutadania el tractament de la pròpia brossa orgànica per tal de convertir-la en adob: a casa, sense esforç i sense consum d’energia.

Arenys de Munt és un dels municipis amb major proporció de recollida selectiva de residus: l’any 2023 vam arribar a recollir selectivament el 79,3% dels residus municipals, però encara tenim marge de millora.

Fer compost a casa simplifica molt el reciclatge de la matèria orgànica, estalvia energia i genera un adob de gran qualitat.

Una part de la població ja fa compostatge domèstic a casa a partir dels propis residus orgànics. Amb aquesta nova campanya, l’Ajuntament ofereix formació i material a les famílies que vulguin incorporar-se a fer compost. Podran convertir la major part de la seva brossa orgànica en adob de primera qualitat. Només hi ha un requisit: disposar de pati o de jardí de terra.

Amb la campanya es lliurarà gratuïtament un compostador per a cada habitatge que hi participi. Es faran dues sessions formatives. La primera, el 26 d’octubre a les 11 h a la Sala Municipal, per informar sobre els coneixements i procediments necessaris. La segona, el 30 de novembre, per resoldre dubtes i problemes sobrevinguts. Així mateix, el suport necessari en el procés de compostatge continuarà en forma d’assessorament telemàtic i telefònic prolongat en el temps.

Cal tenir en compte que els habitatges que realitzen compostatge casolà poden disposar d’una reducció en la taxa de residus.

Les inscripcions s’han de fer a l’Escola de Natura del Corredor: telèfon 937955405 o correu electrònic enc@pangea.org.