Inici de la campanya de recollida d'ADN dels gossos

Última revisió 31-01-2023 12:40
24/01/2023

A partir de l’1 de febrer, s’engega als dos centres veterinaris d’Arenys de Munt la campanya de recollida d’ADN dels gossos, de la qual es va informar a la reunió del passat 10 de gener.

Per tal de poder anar a un dels dos centres veterinaris a extreure sang als gossos gratuïtament per poder fer el cens genètic, primer cal anar a l’Oficina d’Atenció a la Vila (edifici de l’Ajuntament) i demanar un tiquet, que es presentarà al centre veterinari que s’esculli. Un cop recollit el tiquet, és imprescindible demanar cita prèvia al centre veterinari. Cal que l’animal estigui xipat i censat a l’Ajuntament per poder fer tot el procés.

Els dos centres veterinaris on es pot anar són:

S’ha engegat aquesta campanya perquè la identificació genètica permet identificar amb noms i cognoms els responsables dels excrements abandonats, per tal de fomentar les obligacions dels propietaris de gossos. Els excrements a la via pública no només són un problema de civisme, sinó que també poden generar problemes sanitaris.

Podeu veure’n més detalls en aquest Ajuntament Informa i en aquest fulletó.