Canvis significatius en la mobilitat local: millorar la seguretat per a l'accés a l'Escola Sobirans i agilitzar el flux de trànsit de la carretera a l'altura del pont

Última revisió 01-02-2024 12:44
01/02/2024

L’Ajuntament d’Arenys de Munt, amb l’objectiu de millorar la seguretat i la mobilitat del municipi, recentment ha implementat ajustos importants a la Riera de Sobirans per garantir el camí segur a l’escola, i a partir de demà, divendres 2 de febrer, en el tram de la carretera a l’altura del pont de la Riera, es prohibirà el gir a l’esquerra en sentit muntanya.

Reversió de la mobilitat a Sobirans per garantir el camí segur a l’escola

Tot i la manca de pluja, l’arribada de condicions climàtiques més favorables, especialment per la humitat en el tram de la Riera de Sobirans, ha permès revertir la circulació per millorar la seguretat a l’entrada i sortida de l’escola, tornant la circulació a la situació anterior. La mesura, que es va començar a aplicar el passat estiu, tenia com a objectiu millorar la qualitat de l’aire i reduir la problemàtica de la pols, ja que l’actual context de sequera limita l’ús d’aigua per mitigar aquest problema. Es preveu aplicar a partir del mes de març un producte de consolidació de la sorra a fi d’evitar l’ús d’aigua per eliminar la pols i no es descarta, si es mantenen les restriccions per sequera, tornar-hi a restringir el pas de vehicles durant els mesos no lectius (del 21 de juny a la primera setmana de setembre).

Prohibició del gir a l’esquerra a l’entrada a la Riera a l’altura del pont per agilitzar el trànsit

A partir de demà, divendres 2 de febrer, el gir a l’esquerra a l’entrada de la Riera a l’altura del pont estarà prohibit, mentre que l’accés en sentit mar continuarà obert. Aquest canvi s’ha adoptat per agilitzar la mobilitat del trànsit i millorar la seguretat vial. Després d’un any des la finalització de les obres d’urbanització de la Riera, s’ha demostrat l’oportunitat de potenciar l’entrada a la Riera per Riera i Penya, que es reforçarà amb noves senyalitzacions que facilitaran l’orientació als vehicles per aquest nou itinerari.

Talls de circulació puntuals a la zona de Pau Casals

Arran de les obres que s’inicien al carrer Pau Casals, es preveu que pugui haver-hi talls de circulació puntuals a la zona. Aquestes interrupcions són temporals i es gestionaran de manera eficient per minimitzar les molèsties al veïnat.