Servei de deixalleria mòbil

Cada últim dissabte de mes hi ha el servei de recollida de residus propis de deixalleria; una deixalleria mòbil que complementa l'habitual deixalleria fixa.

L'Ajuntament d'Arenys de Munt implementa aquest servei dins del programa de millora de la recollida selectiva de residus. Un vehicle adaptat i equipat s'instal·la l'últim dissabte de cada mes, en horari de 10 a 14 h, els mesos imparells (gener, març, maig, juliol, setembre i novembre) a la rambla Francesc Macià (al costat de la font) i com a novetat els mesos parells (febrer, abril, juny, agost, octubre i desembre) a la plaça de Sant Carles.

El servei de la deixalleria mòbil complementa la deixalleria fixa amb l'objectiu de facilitar l'accés a la recollida de residus especials de petites quantitats (que no podem considerar en cap cas fracció de selectiva): fluorescents, bombetes, piles, bateries, pintures, petits aparells elèctrics i electrònics, i altres residus de petites dimensions.

A la deixalleria mòbil  que hi podem portar:

• fluorescents, làmpades i bombetes
  • piles i acumuladors, bateries
  • radiografies
  • telèfons mòbils
  • aparells informàtics, CD i DVD
  • olis vegetals i usats
  • oli minerals i usats
  • roba i sabates
  • petits electrodomèstics (línia marró, electrònica, aparells informàtics)
  • fusta de petites dimensions
  • vidre de petites dimensions
  • pintures, vernissos i dissolvents, aerosols
  • cartutxos i tòners d'impressores i copiadores
  • residus d'aparells elèctrics i electrònics
  • ferralla
  • càpsules de cafè
  • productes químics de neteja, de jardineria i de cosmètica, etc.

NO hi podem dipositar:

• rebuig
  • fracció orgànica, paper, cartró, envasos i vidre objecte de la recollida selectiva porta a porta domiciliària
  • restes de poda
  • neveres
  • runa
  • sanitaris i sanitaris de risc
  • voluminosos

Bonificació pel seu ús

L'ús durant l'any d'aquest servei computa per rebre bonificació en la taxa d'escombraries municipal. Cal que l'usuari de la deixalleria mòbil porti la seva targeta per poder apuntar el codi i beneficiar-se del 10% del rebut d’escombraries (realitzant un mínim de vuit aportacions de deixalles al llarg de l'any, quatre durant el primer semestre i quatre durant el segon, lliurant tres tipus de residus amb unes quantitats mínimes establertes a l'ordenança fiscal.

Qui no tingui la targeta cal que vagi a la deixalleria fixa a donar-se d'alta per poder obtenir bonificació.

La deixalleria mòbil complementa la resta de serveis de recollida selectiva (porta a porta, contenidors, serveis de recollida de voluminosos i recollida de fracció vegetal) i la deixalleria mancomunada d’Arenys de Munt, Arenys de Mar i Sant Iscle de Vallalta.

Cartell Deixalleria mòbil

Data i hora de la darrera actualització d'aquest contingut: 02-01-2024 13:43