Dades d'atur de maig de 2022: davallada del nombre de persones aturades

Última revisió 03-06-2022 10:04
03/06/2022

Aquest mes de maig, per primera vegada durant el 2022, l’atur registrat al municipi s’ha reduït en 24 persones (quadre 1).

Al quadre 1 es reflecteix que els mesos de maig l’atur a Arenys de Munt baixa sempre, a excepció del maig de 2020, a causa de les afectacions de l’activitat econòmica per la pandèmia.

Quadre 1: Variació mensual del nombre de persones aturades des del 2014:
Dades d'atur maig 2022

Amb el descens del nombre de persones aturades del darrer mes, s’aprecia un canvi en la dinàmica, que durant els quatre primers mesos de l’any ha estat menys positiva del que va ser durant el 2021.

El gràfic 1, on es representa el nombre absolut de persones aturades els successius mesos de maig des de l’any 2014, ens indica que aquest és el mes amb la xifra més baixa dels darrers nou anys, i que respecte de l’any 2021 hi ha 110 persones aturades menys, per la qual cosa hem de parlar d’una situació del mercat de treball favorable pel que fa a les persones que busquen feina.

Gràfic 1: L’atur al municipi el mes de maig

L’evolució de l’atur des del maig del 2021 ens mostra que aquest maig està fregant la xifra de persones aturades inscrites al SOC més baixa del període, les 360 persones al desembre, i iguala la segona xifra més baixa, al novembre.

Gràfic 2: Evolució de l’atur al municipi en els darrers 12 mesos
Dades d'atur maig 2022

Atur a Arenys de Munt i els altres àmbits de referència

Quadre 2: Aturats de maig, comparativa territorial i evolució
Dades d'atur maig 2022

Catalunya tanca de nou el mes amb una davallada en les xifres de desocupació: son les dades d’atur més baixes registrades en un mes de maig des del 2008.

Que a Catalunya l’atur baixi al maig en comparació amb el mes d’abril és un fet habitual. A més, enguany s’ha registrat el descens més acusat en un mes de maig de tota la sèrie històrica (des del 1996).

Per demarcacions, l’atur cau especialment a Lleida i al sector agrícola; a Tarragona i Girona el descens és superior a la mitjana de Catalunya i a Barcelona ha tingut lloc un descens més moderat. Respecte del mateix mes de l’any 2021, el nombre d’aturats també és més baix arreu (quadre 2).

Pel que fa al Maresme, veiem que l’atur ha baixat respecte del mes d’abril i respecte del maig del 2021.

A la comarca l’atur ha pujat només a tres dels trenta municipis, s’ha mantingut en un i ha baixat a la resta. El municipi amb una davallada més important és Mataró, seguit per Pineda de Mar. El tercer municipi amb el descens més important és Premià de Mar, i el quart és Calella. A tots els municipis el nombre d’aturats ha baixat respecte de fa dotze mesos.

Cal recordar que a les dades d’atur no hi ha incloses les persones afectades per expedients de regulació temporal d’ocupació, per no estar considerades dins la classificació d’atur registrat.

Font de les dades:
Observatori del Treball i Model Productiu. Departament de Treball, Afers Socials i Famílies. Generalitat de Catalunya:
• Nota d’atur registrat, maig 2022. Data d’actualització: 2/6/2022
• Atur per comarques i municipis. Dades de maig 2022. Data d'actualització: 2/6/2022