Inici del curs escolar amb mesures COVID-19

Última revisió 22-09-2020 13:59
18/09/2020

Aquesta setmana ha començat el nou curs escolar per a l'alumnat d'educació infantil, primària, secundària i batxillerat. Abans de l'inici de curs, però, hi ha hagut un treball previ molt intens per part de les direccions dels centres escolars i de les administracions públiques, per encarar un curs atípic i incert.

Cada escola ha redactat un pla d'obertura de centres, seguint les pautes marcades pel Departament de Salut i d'Educació; s'ha dotat de material sanitari (gel hidroalcohòlic, termòmetres, pantalles protectores, mascaretes per als docents...), s'han establert entrades diferenciades d'accés als centres, s'han desdoblat aules quan ha estat possible, s'han senyalitzat recorreguts interns i s'han fet canvis horaris per evitar en la mesura del possible el contagi entre alumnes fora del grup estable.

Paral·lelament, des de l'Ajuntament s'ha treballat coordinadament per tenir un operatiu COVID a Arenys de Munt; al CAP d'Arenys de Mar, que és el nostre centre de referència, hi ha un equip de coordinació format per un gestor COVID, una infermera i una administrativa dedicats específicament a atendre els casos COVID que puguin sorgir a les nostres escoles i institut; també tenim un telèfon directe on les direccions dels centres poden posar-se en contacte per qualsevol dubte o incidència de 8 del matí a 5 de la tarda.

Al mateix temps, tant als centres educatius com als Serveis Territorials d'Educació del Maresme també hi ha una persona referent COVID encarregada de centralitzar tots els problemes que puguin sorgir durant la pandèmia.

Ahir, dijous, es va detectar una alumna de l'Institut que ha donat positiu en el PCR i, per aquest motiu, l'Institut ha procedit a aplicar el protocol que indica que l'alumnat i el professorat han de restar a casa fent quarantena. Avui mateix l'alumnat d'aquesta aula afectada ha d'anar a l'Institut de manera esglaonada i un equip mèdic els farà les proves PCR. L'operatiu COVID ha funcionat correctament i s'ha procedit en tot moment amb celeritat i coordinació. L'alumnat i el professorat que restarà a casa catorze dies continuarà la tasca pedagògica de manera telemàtica.

Per evitar falses informacions i rumors, obrirem un nou espai a Ràdio Arenys de Munt, un cop per setmana, ampliable en funció de la gravetat de la pandèmia, per tal d'informar de tot allò referent a l'epidèmia a Arenys de Munt: nombre de casos setmanals, estat dels nostres avis de les residències, de les escoles, etc.

L'Ajuntament vol transmetre als vilatans i vilatanes que no hem d'abaixar la guàrdia en cap moment i que hem de seguir estrictament les tres mesures bàsiques: MANS, DISTÀNCIA I MASCARETA. Si ho fem bé, podrem tenir una relativa normalitat.