Les associacions d’Arenys de Munt juguen un paper clau en el foment de la participació ciutadana i l’associacionisme. Aquestes entitats reflecteixen la diversitat i la riquesa cultural del municipi, promovent activitats en àmbits com la cultura, l’esport, l’educació i el benestar social. L’existència d’un ric teixit associatiu a Arenys de Munt no només reforça els llaços comunitaris, sinó que també ofereix espais per a l’expressió personal i col·lectiva, així com per a la implicació en iniciatives que milloren la qualitat de vida al poble. La participació en aquestes associacions permet als ciutadans exercir un paper actiu en el desenvolupament i enfortiment de la seva comunitat.
En aquesta secció podeu trobar les diferents entitats que hi ha a Arenys de Munt i informació relativa a com crear-ne una i com donar-la a conèixer:
També podeu veure un document amb el llistat d'entitats registrades al Registre d'Entitats d'Arenys de Munt.
CREAR UNA ASSOCIACIÓ:
Per tal de poder operar com a entitat, cal haver creat l'associació/entitat. Per saber els tràmits i requisits necessaris per crear una associació, us podeu adreçar al web de la Generalitat de Catalunya:
Si el tràmit per donar-se d'alta al Registre d'Associacions del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya es fa en línia, s'aplica una reducció d'un 50%. A més, aquí podreu trobar alguns dels documents necessaris.
Posteriorment, i per tal d'operar a Arenys de Munt i poder gaudir dels beneficis/ajuts per a entitats, caldrà registrar-se al Registre Municipal d'Entitats (tràmit gratuït). Segons determina l'art. 29.4 del Reglament de Participació Ciutadana, caldrà aportar, a més del comprovant d'inscripció en el Registre d'Associacions de la Generalitat de Catalunya, la següent documentació:
Caldrà tenir aquestes dades contínuament actualitzades, essent obligació de l'entitat comunicar qualsevol canvi que es produeixi a l'Ajuntament.
Per a més informació:
participacio@arenysdemunt.cat
PROCEDIMENTS
- Certificat de persona jurídica, que expedeix Hisenda, per tal de poder fer tràmits electrònics amb l’Administració.
- Alta al registre municipal d'entitats i associacions ciutadanes
- Un cop les entitats ja formin part del registre d’entitats, hauran d’aportar anualment el pressupost i el projecte d’activitats que preveuen realitzar durant l’any.
- És recomanable entregar anualment un certificat amb el nombre de persones sòcies de l’entitat.
- Cada vegada que hi hagi canvis als estatuts, la composició de la junta, canvi de domicili social o altres canvis substancials, aquesta haurà d’informar l’Ajuntament per tal d’actualitzar el registre.
- Document que autoritza l’Ajuntament d’Arenys de Munt a cedir les dades de contacte de l’entitat a les altres entitats que figuren inscrites al Registre d’Entitats de l’Ajuntament d’Arenys de Munt, amb fins informatius, de contacte i col·laboració. Us agrairíem que, si hi esteu d’acord, l’empleneu i el signeu digitalment, i l’envieu a l’adreça jlloret@ademunt.cat.
DOCUMENTACIÓ: tràmits necessaris per crear una associació
SUBVENCIONS
Adreceu-vos a la pàgina de subvencions.
DIRECTORI D'ENTITATS REGISTRADES